Το αεροπλάνο άρχισε να χρησιμοποιείται από τον 200 αιώνα, αλλά η ιδέα να πετάξει στον αέρα ο άνθρωπος είναι πολύ παλιά. Σ' όλους
τους αρχαίους πολιτισμούς (Κίνας, Ινδίας, Αιγύπτου) υπάρχουν εικόνες φτερωτών
ανθρώπων. Είναι επίσης γνωστός ο μύθος για το ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Δαίδαλο και το
γιο του Ίκαρο που
πέταξαν με φτερά φτιαγμένα από το Δαίδαλο.. Ο Λεονάρντο σχεδίασε πτητικές
συσκευές που κινούνταν με τη βοήθεια της μυϊκής δύναμης του ανθρώπου, καθώς και
ένα πρότυπο ελικόπτερο με
μηχανική κίνηση.
Όταν
εφευρέθηκε η ατμομηχανή το
18ο αιώνα και ιδιαίτερα όταν τελειοποιήθηκε το 19ο αιώνα, έγιναν πολλές
απόπειρες να κατασκευαστεί ατμοκίνητη πτητική συσκευή.
Γενικά η ατμομηχανή, με τις διαστάσεις και το βάρος
που είχε δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μιας πτητικής συσκευής και έτσι,
μόνο στο τέλος του 19ου αιώνα, όταν αναπτύχθηκαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπόρεσε να
επιτευχθεί κατασκευή αεροπλάνου ικανού
για πτήση.
Έτσι, οι αδελφοί Ράιτ κατάφεραν
να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει σταθερή πτήση και μάλιστα με
επιβάτη. Στο τέλος του Β παγκόσμιου πολέμου οι Γερμανοί κατασκεύασαν αεροπλάνο
με στροβιλοκινητήρα. Μετά τον πόλεμο κατασκευάστηκαν τα πυραυλοκίνητα
αεροπλάνα.
Τα επιβατικά αεροπλάνα έφτασαν στον υψηλότερο ίσως βαθμό εξέλιξής τους
με την κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου Κονκόρντ από τη γαλλική και βρετανική αεροπορική βιομηχανία, που μπορούσε να
μεταφέρει
Π. Τ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου